14 December 2014

Hidup

Kau tahu, hidup kadang bagai roda.
Kejap diatas, dan kejap dibawah.
Aku berterima kasih untuk tepukan yang gemuruh. Juga untuk gelak tawa sinis.
Jutaan terima kasih aku lempar.

Eh bukan niat membongkak, tapi mungkin sudah tiba masa.
Secalit rasa bahagia aku hargai.
Bertahun aku pendam.
Bertahun aku simpan.
Ah tak mungkin aku lepas macam tu saja.

Dalam tak sedar kita cipta bahagia sendiri.
Dalam tak sedar kita mula memilih untuk bina mahligai berdua.
Mimpi. Ya, semuanya bagai mimpi. Tapi mimpi pun tak seindah realiti ini.

Kicauan yang kerap mengganggu kini berirama lembut.
Ceh! Panas juga masih terasa ada angin yang meniup.
Inilah hidup. Berputar. Dan tak pernah berhenti.

Kuat mana pun rasa takut kehilangan yang mencengkam,
Aku tetap tak mampu tepis. Harapan demi harapan aku tabur.
Harapan tak akan ada lagi kehilangan.
Aku curah segala rasa, dengan harapan,
ia tumbuh mekar di mahligai istana harapan.

No comments:

Post a Comment

Kepochi :)