19 April 2014

Deadly Broken



Things just happen so unexpectedly. 

Lepas apa yang dah berlaku, kenangan demi kenangan yang kita lalui, begitu mudah kau lupakan semua, tinggalkan semua. Kau buang, kau campak semua, macam sampah. Sungguh tak adil! Jatuh aku, sakit aku, pernah kau tanya? Tak. Hati berubah? Senang betul alasan kau. 

Airmata mengalir saban hari bagai tak pernah kenal erti jemu. Bagai tak pernah serik. 
Kata-kata akan buat aku bahagia, mana? Dusta belaka. Sakit. Kau fikir sakit kau yang dia buat. Sakit aku yang kau buat ni macam mana? Sumpah aku penat! Tapi entah semangat dari mana yang buat aku gah untuk terus bertahan ini. Sebetulnya, bila rasa ini harus berakhir? Hati ni dah tak sanggup nak tampung penderitaan dari kau. 

Kau tahu, tiap detik aku berdoa agar dihentikan rasa ni. Aku pun bukannya kuat sangat. Satu demi satu dugaan yang datang. Kenyataan begitu menggemburkan  rasa yang ada. Masih sakit. Tapi aku tetap berdiri, dan terus cuba berdiri. Walaupun dah berkali-kali aku jatuh....

Aku percaya, kelak, bila hati tak lagi bertemu dengan jiwa, akulah manusia yang paling kejam. Doa agar kau bisa lembut hati, tak pernah luput. Doa agar kita temu kebahagaiaan bersama, tak pernah hambar. Harapan aku cuma satu, biar cerita ini kan temu noktahnya. Biar apa yang bergantungan ini, jumpa titik untuk berehat. 

Sekian.



No comments:

Post a Comment

Kepochi :)