05 March 2011

Hari Peringatan Renjer Puteri


Furhhh Ferrhh Erkkk Uwerkkkk Tuihhh!
Okay aku selekeh kan? Biarlah ape sebok. Dari dulu da memang mcm gini :)
Okay tadi kan, harini lah merupakan Hari bergembira untuk Persatuan Renjer Puteri. Pesta Kepanduan.
Pesta/Sambutan diadakan di SMK Dato Penggawa Timur. Ye sekolah yang aku tak berapa suka tu. Tapi tu sekolah aku. Ishh sudah la! Hm, ni hal Peringkat Negeri tau. Markah kokurikulum aku untuk Renjer Puteri guarantee A! Yeayyyy!
Okay aku tahu aku tersangat bahagia hari ini. Sekolah-sekolah wakil Daerah banyak yang datang sampai tak cukup tempat duduk. Diteruskan dengan kisah yang berlaku pada hari ini. Datang sekolah macam biasa, Practice sikit-sikit. Tak lama tu, about 8.30am,
"Annouced The Arrival Of YDP Tunku Fatimah"
Dia tu YDP Renjer Puteri kau tau tak!
Sampai depan dewan, YDP diberi santapan Kawad oleh ahli Tunas Puteri dari SK Bandar Putra. Dia punya bunyi tapak kasut, perghhh! Macam tentera British tengah Kawad kau tahu tak!
Dah dah tu, YDP menjelajah ke dalam dewan pulak, Aku dengan Umirah, kena iring Huda utk kibarkan bendera. Tapi malang tak berbau, Sekali di Rentap tali tu, Bendera terus jatuh ke bawah. SUMPAH panik gila masa tu! Huda dengan muka cuak dia. Aku still tak dapat percaya apa yang terjatuh tadi =='
Okay buat muka cengang-cengang like nothing happen.
Da habis hormat bendera apa semua, aku tolong Cikgu Tamarai tumbangkan tiang bendera depan audience sebab nak betulkan tali bendera tu. Kejap lagi datang Pesurujaya Pandu Puteri Daerah Johor Bahru, dia cakap "don't panic okay. everything gonna be okay". Aku pun senyum-senyum lah buat muka lega. Tapi serious aku lega gila tengok muka Pesuruhjaya tu. Tenang je :)


Tali dah okay, tiang dah berdiri balik, macam biasa tugas aku naikkan bendera. Lepastu diteruskan dengan pertandingan Nyanyian Solo, Duet, Solekan, Lilitan tudung nd mcm mcm lah. Memang gempak gilaaaa!
Last moment, Adat Istiadat Menurunkan bendera Dunia.
Huda memang dah tak berani nak sentuh bendera tu lagi. So tugas aku lah yang turunkan bendera tu dan diaorang ditugaskan untuk lipat bendera tu. Then blablablabla..... Balik! Yeahhhhh!

No comments:

Post a Comment

Kepochi :)