27 February 2011

Trip to Melaka with Baidurians


Hello Bloggie! :D
Wahh lama tak update blog kan. Ehem, busy okayyy. Haa nak cerita nie beb, aku nie sebenarnya baru balik dari Melaka dengan Baidurians. Lawatan sambil belajar la kononnya. Part mana yang belajar pun aku taktahu. Haa nie nak cerita lah kan saat-saat detik-detik sepanjang pergi dan balik. Gerak hari jumaat pukul 3 petang. Bas parking dalam sekolah. Bila semua dah naik, masing-masing baca doa naik kenderaan supaya perjalanan sentiasa diredhai Yang Maha Kuasa. Bas bergerak, and guess what happen then?
Sampai je depan bustop depan sekolah tu, Bas rosakk! Wattafakkkk! Kepanasan yang teramat, kitaorg turun nd lepak kat Bustop. Sempat jugak makan Nasi Ayam yang ANMA sponsor. Dah dekat pukul 5 baru bas okay! Dah bahagia bergelak ketawa dalam bas, akhirnya sampai jugak dekat Homestay. Roomate aku kat sana Nabilah, Sheyra nd Nurul. 4 orang je beb bilik aku. Heheh. Then siap cepat-cepat gerak Bandar Melaka pulak. Its about 10pm something. Duduk sebelah Arshad dalam bas memang gila. Keje dia cucuk lemak aku! Lepastu dia cakap aku patahkan bahu dia, so aku kena tumbuk bahu dia kasi pulih. Bengong tu budakk! Keje buli aku je==' Sampai aje, baru jalan sikit dah hujan. Nak taknak, terpaksa redah jugak! Mencari McD macam "brrrrrr" sabar jeh! Dalam 1KM tuh ada 3 Mcd. Madah siakk! Mcd pertama, Full gilaaa! Mcd kedua, Tutup dah ==' Call Arshad, dia kata kat Mcd jauh sikit. Okay tu Mcd ketiga. Menapak sepanjang Satu Kilometer nd Struggling in Heavily Rain semata-mata nak dinner kat Mcd.
Back to homestay around 12am. Lepak dalam bilik ketawa-tawa, out of blue Arshad call ajak lepak bawah. Okay skodeng sikit, Cikgu dah tidur, Nice! Turun bawah nd lepak kejap dengan Arshad. Depan rumah nie! Jap lagi bole ade Badan Pemuafakatan pulak ronda. Ala-ala badan pencegah maksiat gitu. Aku pun pe lagi, mencecet lari naik atas! On the way nak naik atas tuh, Baru lah mahkluk Allah yang juga bergelar roomate aku tu terhegeh-hegeh menapak ke bawah. Aku meneruskan langkahan yang tetap ingin ke atas. Taknak dah aku tengok muka peronda tu lagi. Takut sangat =='

Esoknya, bangun takde lah pagi sangat, perempuan last yang mandi, aku lah tu. Sibuk-sibuk nak mandi, air tiba-tiba takde. Aku pulak macam tak risau apa-apa pun. Sisa-sisa yang tak mandi lagi tu terpaksa lah mandi pakai air mineral. HAHA kan? Aku dah spare 3 botol mineral nie nak mandi kt bathroom bawah, kejap lagi air boleh mencurah-curah keluar. Aku pun ape lagi? Yeayyy! Mandi siap basah rambut semua! Naik atas, Cikgu dengan pelik tanya mana aku dapat banyak air bole basah rambut semua. HAHA. Siap-siap terus gerak Taman Rama-rama. Okay tempat dia sangatlah menyeramkan. Tapi cantik gilaa tuh! Aktiviti kedua, ke Zoo Melaka. Beharok harok berposing posing guna Camera Badak. Masa habis, pergi mahkota Parade pulakk utk aktiviti bebas! Yeayy lah kan? Bas tuh baru jalan sikit, dah terberhenti, Rosak lagi! Tengah-tengah highway pulak tuh! Bedekak je. Cikgu suruh turun dulu pergi makan. Then duduk tepi tasek melayan perasaan, diaorang bole main boat pulak! Dari pukul 1 sampai 4 baru bas okay. Baru lah gerak ke MP, sampai sana, aku jalan laju-laju pergi toilet Taming Sari salin baju. Dah settle, gerak MP Arshad ajak tengok wayang. Cerita Disini ada Hantu. Seram tapi Best gilaa tu! Berdekah je kann tengok wayang ramai-ramai dengan classmates :DD
9pm gerak naik bas. Balik JB. Ya Allah, excited, sedih, macam-macam rasa time nak balik tu. Mcm tak nak tinggalkan the Best memories tu. Dalam bas, majoriti tidur, Yusuf yang duduk sebelah aku baik2 dari tadi main phone, kali kedua aku toleh, dia dah tidur. Hmmph.
Trip to Melaka with Baidurians :'(
Im gonna miss the momment.

No comments:

Post a Comment

Kepochi :)